ג’אנטים וחישוקים: ברזל ומגנזיום

מה מחזיק את הצמיג לגלגל, ממה עשוי למה? מאת דני לוי, מנכ”ל צמיגי מטלון

גאנטים וחישוקי ברזל ומגנזיום

הג’אנט או החישוק מהווה את הבסיס עליו מורכב הצמיג. הוא מחבר בין הגלגל כולו אל שלדת הרכב. על החישוק מופעלים כוחות רבים המאיימים לפרק את הגלגל או הצמיג ממקומם. הצמיג המורכב על החישוק נתפס במקומו באמצעות האוויר הממולא בו ובעזרת טבעות מתכת בתוך הצמיג עצמו. האוויר יוצר לחץ המותח את דפנות הצמיג אל גבולות החישוק שם הם חבוקים בכוח. את כל הגלגל, כלומר החישוק והצמיג, מבריגים במספר ברגים אל הרכב. על המון רכבים נמצא חישוקי ברזל ועליהם צלחת נוי (טסה) לכיסוי.גאנטים

לרוב, חישוקי ברזל הינם “בסיסיים” במראם. לכן, מעדיפים הרבה בעלי רכב להרכיב ברכבים חישוקי סגסוגת מגנזיום או אלומיניום כי לרוב אלה מאפשרים יצירת עיצובים מעניינים יותר וכן צבעוניים יותר.

חישוקי סגסוגת

חישוקי סגסוגת מורכבים משילוב של חומרים ואלמנטים בעלי תכונות ייחודיות לצד מתכות כמו מגנזיום ואלומיניום. השילוב הזה מאפשר יצירת חישוק חזק יותר, בעל יכולת טיפול בחום וכמובן מראה קוסמטי נעים יותר. כפי שצוין מעלה, על הגלגל משפיעים כוחות רבים. לכן, מתכת חזקה וקלה כמו מגנזיום מסוגלת לשפר את אחיזת הרכב בכביש, תוך שהיא מחלקת את כוח המתיחה של המתלים באופן יעיל יותר ומצמידה את הרכב כמה שיותר קרוב לכביש.

כמו כן, מהבלמים נפלט חום אותו חישוקי הסגסוגת מורידים ומפזרים בצורה שמפחיתה את השחיקה של הבלמים עצמם ובכך עוזרים למנוע את קריסתן של רפידות הבלם כתוצאה מהתחממות יתר. ברמה הקוסמטית, סגסוגות מתכת מאפשרות שפע רחב יותר של עיצובים וקישוט של החישוקים ולכן נבחרים פעמים רבות בעיקר בשל מראייהם.

תהליך היצור של ג’אנטים כאלה ארוך ויקר יותר ממקבליהם העשויים ברזל. על כן, מחירם לרוב יהיה יקר יותר.

אצלנו תוכלו למצוא מגוון של ג’אנטים חישוקי ברזל / חישוקי מגנזיום. ג’אנטים מקוריים יד שניה וג’אנטים חדשים במגוון מידות המתאימים למגוון רכבים.

לפרטים ומידע נוסף חייגו: 0722-657-598, או השאירו פרטיכם בטופס המצורף


    [honeypot matalon-t-hp]